Odciski są uciążliwym i bolesnym problemem, ale można z nimi walczyć! Zmagają się Państwo z uporczywie powracającymi odciskami? W Lublinie Instytut Zdrowych Stóp Anny Mitrut stanowi odpowiedź na tego typu przypadłość – tutaj pozbędą się Państwo odcisków szybko i skutecznie!

W jaki sposób powstają odciski?

Odciski to narastająca warstwa rogowa naskórka. Posiadają czop rogowy (rdzeń), który w wyniku stałego ucisku pogłębia się, powodując ból, co utrudnia chodzenie, a w miarę czasu wrastają w coraz głębsze warstwy skóry. Zazwyczaj na początku nie powodują dolegliwości bólowych, jednak nieleczone mogą wiązać się z dużym dyskomfortem, a nawet stanem zapalnym.

Odciski pojawiają się na części grzbietowej stopy w obrębie palców, na ich uwypuklonych powierzchniach, a także między palcami. Na stronie podeszwowej zaś tworzą się w miejscach najbardziej narażonych obciążeniem.

Główną przyczyną ich powstawania jest długotrwały nacisk lub tarcie powierzchni stopy, które mogą nastąpić w przypadku:

• długotrwałego noszenia jednego rodzaju obuwia, często są to szpilki lub inne na wysokim obcasie
  • źle dobranego obuwia: zbyt ciasnego lub luźnego, przez co stopa przesuwa się w trakcie chodzenia, co skutkuje tarciem skóry
  • cienkich podeszw butów, w efekcie czego nacisk na powierzchnię stóp jest zwiększony
  • deformacji stóp lub różnego rodzaju zaburzeń chodu, między innymi, płaskostopia

Szczególnie narażone na powstawanie odcisków są osoby borykające się z chorobami układu krążenia oraz chorujące na cukrzycę.

Jak wyleczyć odciski? Lublin i okolice

Niezależnie od wielkości odcisku nie zaleca się ich samodzielnego usuwania, gdyż może to pogłębić problem wrastania oraz narastania obumarłego naskórka, a w konsekwencji ból i dyskomfort. Te głębokie bywają niejednokrotnie przyczyną stanów zapalnych. Należy je usuwać w gabinecie podologicznym przy pomocy dłuta podologicznego i odpowiednich frezów. Jak rozpocząć walkę z odciskami? Lublin to miasto, w którym warto skorzystać z profesjonalnych usług podologa. Pod żadnym pozorem nie należy przebijać igłą lub przecinać zgrubień wypełnionych płynem, ponieważ dojdzie w ten sposób do infekcji.

Jeżeli szukają Państwo idealnego sposobu, żeby zlikwidować odciski Lublin to miejsce, w którym znajdą Państwo profesjonalną pomoc. W Instytucie Zdrowych Stóp Anny Mitrut podolog z Lublina usunie zgrubienia przy użyciu dłuta podologicznego oraz specjalnych frezów, co zapobiegnie pogłębianiu się dolegliwości.

Zabieg kosztuje 40zł.

Rejestracja Telefoniczna: 508 320 308